reklama

Kurz angličtiny v Sydney

Jedným z najlepších spôsobov ako sa naučiť cudzí jazyk, je vycestovať do krajiny kde sa tým jazykom rozpráva. Keď si navyše vyberiete zaujímavú krajinu akou je Austrália, aj učenie Vám ide ľahšie. Všetky potrebné doklady vybavené, a ide sa. Samotný let do Sydney trval dvadsať štyri hodín.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
Spolužiaci v Sydney
Spolužiaci v Sydney (zdroj: Autor)

Vybral som si trasu Budapešť, Frankfurt, Peking, Sydney. Ubytovanie som mal rezervované cez jednu agentúru ešte zo Slovenska. Preto ma na letisku čakal, a zistil som, že nie len mňa, jeden chlapík z agentúry ktorý nás svojim osobným autom zaviezol na domy podľa rezervácie. Moje prvé bývanie bolo na predmestí Turrella na juhu Sydney. Na dome sme sa stretli štyri národnosti. Moju prvú školu som mal na východnom predmestí Sydney Bondi Junction, komerčnej oblasti kde sa nachádzalo niekoľko jazykových škôl. Bolo to pomerne ďaleko. Cesta vlakom aj s prestupom mi trvala približne štyridsať minút. Prvý deň v škole. Prišiel som na dohodnutý čas, potrebné dokumenty v ruke. Vtedy som zistil že sú určité dni kedy sa očakáva príchod nových študentov, urobil sa krátky meeting, jazykové testy písomné a ústne. Na základe výsledkov z testov nás potom rozdelili do tried podľa úrovne od začiatočníkov až po pokročilých. Z testu si nikto ťažkú hlavu nerobil, všetci sa usmievali. Je to dôležité hlavne pre študenta, nájsť si ten správny level. Spolužiakov som mal z rôznych krajín Európy aj Ázie. Toto je to plus štúdia v zahraničí, že sa tam nenájde veľa ľudí čo by Vám slovensky rozumelo, a preto musíte komunikovať hlavne anglicky. Či si chcete kúpiť niečo v obchode, dostať sa na pláž alebo spoznať ľudí okolo seba, ktorý predtým možno nikdy Slováka nevideli. Popravde veľa aziatov nevedelo ani kde sa Slovensko nachádza, mysleli si, že to je niekde v Rusku. Výučba prebiehala viac menej zábavnou formou, rôzne hry a konverzácia. Raz za mesiac sme mali písomný test na základe ktorého sme sa mohli posunúť do vyššieho levelu. Moja prvá škola bola naozaj kvalitná, dobrý prístup učiteľov k študentom. Škola tiež organizovala party na lodi alebo v meste. Nechýbal deň varenia, alebo výlet do zoo. Našiel som si tam tiež veľa priateľov hlavne z Japonska. Sú to veľmi uvoľnení, priateľskí a zábavní ľudia. Ísť s nimi na /barbecue/ grilovačku alebo karaoke bola fakt zábava. Nie ďaleko od školy sa nachádzala veľká pláž Bondi Beach. Po niekoľkých mesiacoch na tejto škole, som pokračoval s angličtinou na druhej škole v centre Sydney. Aby som ušetril na doprave a mal to bližšie, presťahoval som sa do centra mesta. Škola cenou podobná, ale kvalitou určite nie. Prístup k študentom bol niekedy dosť lajdácky, akoby vyučujúci len čakal kedy pôjde domov. Tu som si našiel priateľov hlavne medzi Kórejčanmi. Navštívil som s nimi pár kórejských reštaurácii v meste, a zistil som, že majú dosť pálivú kuchyňu ale naozaj dobrú. Za ten čas čo som strávil v Sydney som sa určite naučil veľa, a nie len čo sa týka angličtiny. Ísť študovať angličtinu do Austrálie určite odporúčam, ale nie je škola ako škola. Určite nie všetky školy sú tam vysoko kvalitné ako sa zvykne písať. Veľa som sa tam naučil mimo stien školy.

Peter Štiavnicky

Peter Štiavnicky

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som obyčajný človek ktorého trápia a zaujímajú v živote bežné veci asi ako ostatných, len nie každý chce o tom písať, alebo nie každý sa pozerá na svet rovnakými očami. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu